26 Şubat 2012 Pazar

Black : Kör ve Sağır Bir Kızın Hikayesi

   Dün bu güzel Bollywood filmini izledim. Zaten eskiden isminden haberdar bilde olmadığım "Bollywood" filmleri ilk başta bana çok garip, sanki ne bu ya Hollywood çakması falan dememe rağmen filmlerini
izledikçe artık o baştaki harfin kendi sektörünün nasıl bu kadar hakkını verdiğini bana anlattı. -ne uzun cümleydi bu yaa:)-
   Filmin genel konusu kör ve sağır olara doğmuş bir kızın sekiz yaşına kadar hiçbir eğitim almadan yaşamayıp, adeta bir hayvan gibi yaşaması nedeniyle insani ihtiyaçlarını giderememesi ve dıştan akli sağlının yerinde değimiş gibi görülüşü nedeniyle ailesi onu akıl hastanesine gödermeye kara verir.

Buraya kadar iç karartıcı bir hikayesi var filmin açıkçası :)

   Ardından son umut olarak bir öğretmen çağırılır. Ailenin yaşantısını ve kalıpları kıracak olan bu öğretmenle kızın ilişkisi filmimizin ana konusu.

  Ama ardından öğretmeninin başına da birtakım olaylar gelir. Yalnız ben dahasını anlatmak istemiyorum. Merak eden izlesin. Sinemadan önce bütün filmi anlatan kendini bilmezlere gıcık kaparım.

   Ayrıca film ismi nerden geldi derseniz, söylemicem işte, ama onun da güzl bir anlamı var , Black ;)

    Filmi yorumlarsak ben çok sevdim ve bu filmin yemasına çok benzeyen bir film daha izlemiştim onu da bi ara yazarım. Taare Zameen Par, o da çok güzeldi. Bu Bollywood işini biliyor ;)







2 yorum:

  1. Black'in bir kısmını ve Taare Zameen Par'ın tamamını izledim. İkisi de gerçekten etkileyici filmlerdi. Guzaarish de o tarz bir film sanırım. Ayrıca başka Bollywood filmi izlemeyi düşünürseniz Jodhaa Akbar ve Lagaan'ı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. Lagaan'ı izlemiştim. Jodhaa Akbar'ı da izlemeye çalışacağım. Tavsiye için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hamza Çolak Kişisel Blog